۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

ا.ن در حضور مدودوف قرارداد تركمانچاي را پاره كرد!

ا.ن در هفته اي كه گذشت:
شنبه : ا.ن پس از موفقيت در بازپس گيري خسارات وارده به ايران در جنگ جهاني دوم از دول متفقين و نيز دريافت غرامت از آمريكا بابت كودتاي 28 مرداد، همتاي روسي خود را به حضور پذيرفت و در حضور وي قراردادهاي تركمانچاي و گلستان را كاغذپاره اي خواند كه از نظر وي ارزشي ندارند و خواستار پس گرفتن سرزمينهاي اشغالي از سوي همتاي شمالي خود شد.
بكشنبه: ا. ن طي پيامي به همتاي انگليسي خود 24 ساعت وقت داد تابه زبان خوش هرات و بحرين را به ايران پس دهد.
دوشنبه: ا.ن در كنفرانس كشورهاي حوزه خليج كه بر اثر فشارهاي ايران به كنفرانس كشورهاي خليج فارس تغيير نام يافته است، از آنان خواست بابت حمله 1400 سال پيش از ايران عذرخواهي كنند و به نحو مقتضي به جبران خسارت اقدام كنند.
سه شنبه: ا.ن در سندي كه در سازمان ملل ثبت شد، حمله اسكندر مقدوني به ايران را غيرقانوني و ناقض حاكميت ارضي ايران دانست و خواهان شناسايي متجاوز و پرداخت غرامت از يونان به دولت مهرورز شد.
چهارشنبه: ا.ن در گفتگوي تلفني با همتاي مغولي خود، حمله چنگيزخان مغول به ايران را محكوم كرد و خواستار پرداخت غرامت بابت اين حمله ناجوانمردانه شد
پنجشنبه: ا.ن طي يك نطق تلويزيوني، پيروزي ارتش سلطان سليم در جنگ چالدران را ناجوانمردانه دانست و آنرا توطئه دول استكباري خصوصا انگليس و امريكاي جهانخوار دانست. وي از نخست وزير تركيه خواست غرامت لازم را به قربانيان اين جنگ پرداخت كند.
جمعه: ا.ن از هيئت دولت خواست نسبت به جمع آوري شكايات مردمي در مورد تجاوزات دول خارجه در ده قرن اخير اقدام كند و نتيجه را هر پنجاه سال يكبار به اطلاع مردم شهيد پرور برساند.