۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

تعريف جديد محاربه: حضور در تجمعات،‌فيلمبرداري با موبايل و شركت در تشييع آيت الله العظمي منتظري!

بخشي از بيدادگاه متهمان حوادث عاشورا:
...به گفته نماينده دادستان اين متهم از قبر ندا آقاسلطان و سهراب اعرابي دو بار فيلم گرفته و براي منافقين ارسال كرده است و گروهك منافقين براي وي ايميلي را ارسال كرده‌اند و از او خواسته‌اند در بابلسر شعارنويسي در حمايت اعتصاب پايگاه اشرف داشته باشد...
متهم: با ريحانه بيرون رفتيم و فقط تماشا مي‌كرديم. وقتي نقطه‌اي شلوغ بود از ترس راهمان را عقب‌تر مي‌برديم از خيابان ويلا تا بيمارستان امام خميني(ره) رفتم و از آنجا يك ماشين گرفتم. راه در آنجا يك طرفه بود و نيروهاي امنيتي آنجا را كنترل مي‌كردند و در شيخ‌فضل‌الله نوري به اجبار از خودرو پياده شديم و مجدد در نزديك يادگار امام سوار خودرويي شدم و از آنجا به خانه‌ام در پيچ شمران برگشتم و حتي يك شعار ندادم و به خاطر ترس در اغتشاشات شركت نكردم. فيلمي تهيه كردم اما در موبايلم سوخت و آن را در حال حاضر ندارم...
متهم رديف دوم گفت: از آنجايي كه تجمعات 25 ، 26 و 27 خرداد آرام بود و من نمي‌دانستم اين تجمعات غيرقانوني است شركت كردم و هيچ دستوري از سازمان براي شركت نداشتم و در تجمعات 18 تير ، 13 آبان و 16 آذر و روز عاشورا و تاسوعا وقتي ديدم يك جمعيتي در خيابان هستند به آنجا رفتم...از روز عاشورا و تاسوعا فيلمي ارسال نكردم و روز مرگ منتظري سركار بودم و هيچ فيلمي نگرفتم...
قاضي: در تجمعات مادران در پارك لاله شركت مي‌كردي؟
متهم رديف دوم گفت: يك روز در اتوبوس شنيدم كه مادرها در پارك لاله هستند.
نماينده دادستان: از تجمعات در پارك لاله فيلم گرفتي؟
متهم رديف دوم: وقتي از كلاس بر مي‌گشتم خانمي در اتوبوس گفت هنرپيشه‌ها در اين تجمعات شركت مي‌كنند عكس‌هايي را از كافي‌نت گرفتم و به آنجا بردم .عكس ندا، سهراب و كيانوش بود و از ‌آنها نيز فيلم گرفتم اما به جايي ارسال نكردم...من اصلا شعاري ننوشته‌ام. گفتم اين شعار را شنيده‌ام. من هيچ مورد شعارنويسي نداشتم...

مرجع
مشروح دادگاه متهمان حوادث روزعاشورا